حجاب

پنجشنبه 20 آبان 1395
10:31
★زهـره سادات★

دو مسئله در باب معاشرت زن و مرد یکی مسئله ی شنیدن صدای زن و دیگری دست دادن با او را بررسی میکنیم.
شنیدن صدای زن در صورتی که تلذذ و ریبه در کار نباشد جایز است.در عین حال مادامی که ضرورتی نیست ترک آن بهتر است.و بر زن حرام است که بخواهد صوت خود را نازک کند و نیکو سازد به طوری که تحریک آمیز باشد، چنانکه خدای متعال در قرآن خطاب به زنان پیغمبر اکرم(ص) می فرماید: در حرف زدن صدا را نازک و مهیج نکنید که موجب طمع بیماردلان گردد.
علاوه بر این، مفهوم آیه ی مذکور این است که حرف زدنی که در آن کرشمه و ناز به کار نرود جایز است؛ یعنی خود این آیه دلیل بر جواز همسخن شدن زن و مرد اجنبی است.


در مورد مسئله ی دوم شکی نیست که حتی در صورتی که تلذذ و ریبه هم نباشد دست دادن زن و مرد اجنبی جایز نیست مگر اینکه جامه ای حائل باشد، مانند دستکش. در این مسئله، هم در روایات و هم در فتوای فقها اتفاق کلمه میباشد. در بعضی روایات علاوه بر اینکه قید شده که مصافحه بدون حائل نباشد، اضافه شده که باید دست را فشار ندهند.
بدیهی است که جایز بودن دست دادن با زن بیگانه در صورت حائل بودن جامه و دستکش، مشروط به این است که تلذذ و ریبه ای در کار نباشد، اما اگر تلذذ و ریبه ای در کار باشد همانطور که بعضی از فقهای دیگر یادآوری کرده اند قطعا حرام است.



[ بازدید : 109 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
به نام خدا!
من یک دختر ایرانیم!
از نسل لیلی!
حجابم کامل است - چادرپوشم.
هرگز مثل صدف های دزدیده شده رفتار نمیکنم
چون من هنوز در صدف وجود دارم و اما
بی حجابان توسط نامحرم ها
از صدفشان دزدیده میشوند...
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ❤صدفـ وجودم❤ است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]